Elinpelin

Hejsan. Inatt sov jag hos Elin och det var skoj. Jag kom dit kvart i nio och möttes av en jättesöt katt i trappuppgången. Jag sa "hej kissen" men vågade inte hälsa eftersom den kunde ju ha varit elak. När jag kom in i Elins lägenhet så sa jag att jag sett den söta katten så vi gick ner för att kolla om den var kvar, den låg där så söt och vi klappade den jättemycket och den var så gosig och hoppade upp i mitt knä en stund men sen gick vi upp till Elin igen och lämnade katten där nere. Vi kokade ägg, kollade på Beck och slogs lite.

Imorse vaknade vi av väckarklockan tre gånger men ingen klev upp för vi somnade om hela tiden. Tillsist ringde Elins mobil och konversationen löd:

Linnéa - "när kommer ni till kyrkan?"
Elin - "vi ska ta bussen som går tio i"
Linnéa - "tio i?"
Elin - "jaaa, tio i åtta!"
Linnéa - "Alltså nu?!"
Elin - "men va? vad är klockan?"
Linnéa - "tio i"
Elin - "OJ!! vi har försovit oss... HEJDÅ!!!!!!"

Vi kom i alla fall till kyrkan i tid, men vi missade den bussen vi tänkte ta. Luciatåget startade typ fem minuter efter att vi hade kommit in i kyrkan. Så det var ju bra, hehehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0