Smulan Gulan Andersson

Min kissekatt, smulan måste vara världsmästare på att fånga råttor. Idag gick hon ut med mig och efter ungefär 3 minuter ser jag henne ligga och äta på en råtta, hur får hon tag på dem så snabbt. Jag tycker att hon är ganska äcklig som äter råttor men hon är ju ändå en katt. När hon inte är ute och fångar råttor ligger hon under min fotölj på mitt rum och där kan hon ligga i timmar, att hon orkar. Eller det är kanske det hon inte gör? hon kanske blir så utmattad av att vara ute i solen med en tjock mörkbrun päls. Vad vet jag? NADA!!!!



Här ligger hon i alla fall och steker i solen. Hon vill aldrig vara med på bild.

Ps. Hon heter ju Smulan Gulan Andersson. Det var min syster och hennes kompis som tyckte att hon skulle heta Gullan men dom var så små och kunde inte stava så det blev Gulan. HAHAH!
Dom tyckte Gullan eftersom katten i Pelle Svanslös heter så.
Men nu heter hon Smulan Gulan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0