Banan

Hej. Idag har jag spelat Yatzy med mamma, jag vann 3/3 gånger såklart!
Sen spelade vi vänd tia för att hon ville vinna, men hon vann bara 2/3 gånger. Hon blev lite sur och gav mig ett straff att plocka ur diskmaskinen, farligt!

Satt nyss och kollade i en tidning där jag hittade ett recept på lax som såg väldigt intressant ut, när jag läste receptet stod det att man skulle ha "matbananer" vad fan är det? Nu har jag sökt på det på google och det har visat sig att det är bananer som är hårda och svårskalade, dom är inte söta som vanliga bananer och man måste steka/koka dom för att dom ska bli ätbara. Haha, jag har aldrig hört talas om matbananer förut!
Men jag tänker aldrig och då menar jag verkligen aldrig laga någon mat som innehåller vanliga bananer eller matbananer.
Jag hatar verkligen bananer.

Nu ska jag kolla hur man gör vinegrette dressing till sallad. Det är jätte gott istället för typ road island sås.

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0