ägg

Kokar ägg till mig och Ida, jag vet inte om hon vill ha ägg till frukost för hon sover än. Men jag hoppas att hon vill ha det nu när jag kokar ett åt henne. Ett ägg verkar ha liv inne i sig, som en kyckling eller så. För den studsar omkring i kastrullen som om kycklingen tycker att det är för varmt och vill ut. Tänk om det skulle vara så, då dödar jag ett litet liv. Sorgligt!

Vädret är inte på topp idag, det blåser och i bland blåser det så hårt så att det känns som att huste ska lossna och flyga iväg. Men det tror jag inte händer faktiskt, eller det skulle ju kunna bli så om det kommer en orkan eller vad det heter. Typ som i Haiti där var det ju en jordbävning för inte så länge sen och nu är det en orkan som kommer in över deras land, stackarna som knappt har tak över huvudet efter jordbävningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0