första advent



Advent är mysigt, vi lyssnar på julmusik och ida har bakat kardemummamuffins som vi ska äta till glöggen lite senare. Mamma springer omkring och adventpyntar lite grann med stjärnor i fönstrena och ljusstakar lite här och där. Man känner att det är inte långt kvar till jul nu och jag blir lite smått stressad med tanke på alla julklappar man ska köpa och sånt. M;en det ordnar sig nog.

På onsdag är det första december och om jag hade varit liten så hade jag varit överlycklig för att jag skulle få öppna första paketet på paketkalendern som jag hade när jag var mindre. Ett paket för varje dag och det första man gjorde när man vaknade var att slita upp paketet och kolla vad det var för roliga småsaker där i. Nu skulle det dock inte vara lika roligt längre så vi har inte kvar paketkalender längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0